Нове дослідження показало, що діти, які проводять багато часу за комп’ютером або перед телевізором, мають гірші навички читання та менш ефективно розв’язують математичні задачі, пише Жіночий світ з посиланням на Health Dаy.
Науковці проаналізували дані шкільних тестів більш, ніж 1200 австралійських дітей віком 8-9 років, та повторних тестувань, які проводились через 2 роки. Дані про використання дітьми електроніки отримали шляхом опитування батьків.
Діти, які присвячували телевізору дві чи більше годин щодня під час першого тестування, читали гірше, ніж їхні однолітки, які проводили перед телевізором менше часу. При чому різниця у їхніх навичках була еквівалентна результатам чотиримісячного навчання.
Використання ж комп’ютера більш, ніж годину на добу, корелювало з погіршенням здатності працювати з цифрами. Згідно висновків, опублікованих 2 вересня в журналі PLOS ONE, зв’язку між відеоіграми та успішністю у навчанні виявлено не було.
Науковці сподіваються, що їхні результати допоможуть батькам, вчителям та медпрацівникам формувати рекомендації щодо використання електронних носіїв інформації дітьми та підлітками.
Дослідженням керувала Ліза Манді з Murdoch Children’s Research Institute, що в Мельбурні, Австралія. “Дискусія про вплив сучасних засобів масової інформації на успішність дітей у навчанні ніколи не була гострішою, враховуючи вплив пандемії на час, який діти проводять перед екранами”, – зазначають автори у звіті.
Попередні дослідження пов’язували надмірне використання молоддю комп’ютерів з ожирінням, погіршенням сну та іншими ризиками для фізичного здоров’я, але зв’язок між електронними ЗМІ та успіхами в навчанні досліджувався вперше.