Кількість самогубств зростає, коли ЗМІ повідомляють про суїциди знаменитостей

Коли ЗМІ повідомляють про самогубство знаменитості, це може призвести до цілої хвилі суїцидів, пише Жіночий світ з посиланням на UPI.

Аналізом 20 досліджень більш, ніж з десятка країн науковці підтвердили явище, яке іноді називають “заразним самогубством”. Це трапляється, коли вразливі люди ототожнюють себе із людиною, яка померла від самогубства, і потім сприймають такий сценарій, як рішення своїх власних проблем.

Дослідження показують, що рівень самогубств зростає більше, ніж в два рази, протягом двох місяців, після того, як ЗМІ публікують інформацію про самогубство знаменитості. Ще чіткіше зв’язок простежувався, коли ЗМІ описували метод, який відома людина обрала, щоб піти з життя.

“Все свідчить про те, що висвітлення у ЗМІ має значний вплив на подальші показники самогубств”,- сказав автор дослідження Томас Нідеркротентхалер з медичного університету Відня. Його команда повідомила про результати 18 березня в медичному журналі BMJ.

“Існують вказівки від ВООЗ та цілого ряду організацій, які опікуються психічним здоров’ям населення, як саме повинні ЗМІ повідомляти про самогубства відомих особистостей. Але їх дотримуються не завжди та не у всіх країнах”,- сказав Нідеркротентхалер. Він зазначив, що результати дослідження демонструють необхідність розповсюдження і впровадження цих рекомендацій.

Самогубства таких знаменитостей, як Робін Вільямс, Ентоні Бурдейн та Кейт Спейд, широко висвітлювались у ЗМІ з порушенням усіх рекомендацій. І були наслідки. Одне дослідження показало, що за місяці після смерті Вільямса у 2014 році кількість самогубств у США зросла на 10 відсотків. Зокрема, самогубств, здійснених способом, яким скористався актор, побільшало на 32%.

Та проблема не лише в деталях.

“Ряд досліджень свідчать про те, що найбільш зростання кількості самогубств спостерігається в тих демографічних групах, до яких належала знаменитість”,- сказав доктор Девід Ганнелл, професор медичної школи в Брістолі в Англії.

Наприклад, після смерті Вільямса помітний приріст самогубств був саме серед чоловіків у віці від 45 до 64 років.

Тому важливо, щоб ЗМІ уникали сенсаційних заголовків та висвітлювання таких подій на перших шпальтах. Звісно, табуювати тему не потрібно.

На жаль, немає способів примусити ЗМІ цих рекомендацій дотримуватись.

Звісно, роль грає не лише ЗМІ. Поширення інформації про самогубства знаменитостей через соціальні мережі також роблять свій внесок. Мало хто думає про те, який вплив матиме ця інформація на інтернет-друзів, перед тим, як її поширити.

 

 

Поділись


Новини партнерів