Малюк з народження пізнає цей світ. Його мозок вбирає знання як губка, тому йому ігри з картками Домана цікаві! Методика Глена Домана найкраще підходить для початку занять з перших місяців життя. Суть методики в тому, щоб показувати дитині картки із зображеннями і за короткий показ давати зовсім невеликий блок інформації про те, що зображено на картці. Зовсім маленькі діти, які ще ніяк не можуть досліджувати світ, крім як за допомогою зору і слуху, з величезним задоволенням дивляться на все, що їм показують, і слухають, що їм розповідають. Мозок малюка жадає знань, він влаштований таким чином, що, отримуючи нову інформацію, розвивається.
У перший рік життя заняття з дитиною особливо важливі, тому що розвивається база, яка знадобиться в майбутньому, на якій потім буде будуватися подальший розвиток. До того ж – це теж спілкування між батьком і дитиною. Щось в цьому занятті може послужити поштовхом до якоїсь розповіді малюкові, грі, адже у нас, у дорослих часом не дуже-то добре з фантазією, це діти нам допомагають згадати, що вони у нас є. Ще один плюс – це тренування зору. Діти народжуються з функціональною сліпотою, тому їм дуже добре показувати чорно-білі фактурні малюнки, трохи пізніше – яскраві кольорові малюнки на білому тлі. Такій умові відповідають картки “Маленький геній” і “Вундеркінд з пелюшок» або серія книжок «Мій перший словничок». На зворотному боці в них багато інформації для батьків, заодно і їх багаж знань поповнюється цікавими фактами. Адже ми, батьки, розвиваючи дітей, розвиваємося самі.
Заняття дуже короткі, 1-3 хвилини 3 рази в день (перерва мінімум 30 хвилин), зовсім неважко знайти на них час. Картки потрібно показувати в швидкому темпі, наборами по п’ять штук, в одному занятті може бути від одного до трьох таких наборів. Щотижня бажано їх міняти або поступово чергувати картки, а в кожному показі перемішувати картки місцями. Все це потрібно для того, щоб для дитини в заняттях постійно було щось нове, тоді зберігається інтерес. Спочатку показується картка і вимовляється тільки назва предмета, зображеного на ній, пізніше – факти, причому за один показ розповідається один факт і дуже коротко. Так малюк засвоює і інформацію, задовольняє свою тягу до знань, а також запам’ятовує нові слова. Говорити він їх зможе тільки після року, ближче до двох. Але, щоб ближче до двох років він був готовий вимовляти багато слів, йому необхідно набрати знання раніше.
Пізніше ці ж картки можна використовувати в будь-яких словесних іграх з малюком, щоб він щось показував, намагався сказати. Ближче до року діти люблять звуконаслідування, хороший варіант гри: він показує або дістає картку з твариною, а дорослий зображує «як говорять» це тварини, дитина прагне наслідувати, і це теж розвиток мови. Цікавий варіант гри «скарб» від року і старше, особливо, коли видно, що дитина намагається вимовляти слова, заховати по квартирі картки з найцікавішими йому картинками, як правило, це тварини. Дитина буде знаходити їх разом з дорослим, радіти «скарбу», дивитися на те, як дорослий вимовляє слово, намагатися теж сказати це слово. Картки можна використовувати в рухливих іграх і іграх на увагу, наприклад, розкласти їх по кімнаті або на галявині, давати завдання знайти таку-то картку і бігти до неї.
Серед інших рухомих ігор з картками – стрибки над ними, повзання до карток, та й вчитися ходити цікаво до мети – якою може служити картка і шматочок інформації. На руках у мами можна літати над розкладеними на підлозі картками. А ще краще – у сильного тата. До речі, татам важче придумати якусь гру, картки їм дуже допомагають, тим більше, якщо в грі є спортивні елементи. Головне татові підказати, що робити! Ще часто тата люблять рибалку. Можна їм запропонувати пограти з дітьми в рибалок. Вудку з магнітом на кінці самі змайструють, а на кожну картку потрібно прикріпити скріпку.
Вивудили картку – коротко про неї розповіли. Щоб малюку було ще цікавіше, в коробку-водойму можна покласти негострі залізні предмети, нехай це будуть скарби! Татам також цікаво грати в машинки. На машинці можна їздити від однієї до іншої картки з тваринами, наприклад, по сафарі, попутно даючи невеликий блок інформації; якщо картки математичні, то можна розставляти машинки в гаражі під номерами; а можна з’єднати математику і, наприклад, фрукти і овочі і завозити їх на склад. Після двох років картки можна використовувати для гри «меморі» для розвитку пам’яті.