Героїні цих книжок, які, за сюжетом, потрапляють у складні життєві ситуації, як правило, можуть покладатися лише на самих себе. І лише іноді поруч з’являється той, хто може змінити все довкола, але чи на краще? У будь-якому разі, самовдосконалення – ось те, що допомагає героїням і в соціальній драмі, і в любовному романі, і в містичному трилері.
Ісабель Альєнде. Там, за зимою. – Л.: Видавництво Анетти Антоненко, 2018
Історія чілійської жінки у цьому романі – це справжній калейдоскоп доль і життів, якими багата латиноамериканська культура. Героїня роману не так давно мешкає в нью-йоркському Брукліні зі своїм песиком, викладає в університеті за шестимісячним контрактом, варить юшку, «здатну підняти з могили мерця», і шукає заміну покинутому коханцю. «У свої шістдесят два роки Лусія все ще неминуче плекала дівочі фантазії», – пояснює авторка, а сама героїня мріє завести роман з колегою, який здає їй помешкання, має старого батька і живе з чотирма котами, за домовленістю смсуючи щовечора сусідці «Ще живий». «Я теж, курва», – відповідає та, так само боячись померти на самоті. І лише аварія на засніженій вулиці, яка привела в їхню оселю молоду латиноамериканку, переплела їх долі, не давши збожеволіти на самоті. Наче дивний камертон, вона змушує героїв розповісти свої історії, розказавши свою, з братом-бандитом і втечею на заробітки. Чи кращим було життя її рятівників – одна чіпляла в юності плакат Че Гевари на стіну, «тому що це був братів подарунок, тому що партизан виглядав сексуально й щоб подратувати матір, котра вважала його злочинцем», другий, старий викладач-іпохондрик, мріє «скінчити свої дні, граючи на роялі в товаристві чудових афроамериканців, які зглянуться на нього й приймуть до свого гурту, і він забудеться у ритмах труби й саксофону, оглушений африканським ентузіазмом ударної установки». Утім, читачеві не вдасться забутися серед карнавалу екзотичних історій та пригод, які чекають на трійцю, що несподівано об’єдналася зимової ночі у сонному Брукліні.
Шеннон Кьорк. Метод 15/33. – Х.: Фабула, 2018
Бачити деталі у цьому романі дуже важливо, причому вже на початку, адже його юна героїня – доволі непроста дівчина. Ще з дитинства вона вміла маніпулювати людьми, в школі врятувала цілий клас від нападу маніяка-наркомана, і ось тепер її, вагітну, викрали, вивезли за місто і тримають в незнайомому місці. День за днем вона вивчає психологію викрадача, розкладаючи по поличках всі деталі і вигадуючи чергові «методи» захисту, одержима думками про те, як помститися йому, а також врятувати життя майбутньої дитини. «Маючи додатковий час, я тренувалася. Я маю стати от сюди. Туди і стала. Потім маю впустити це. Я вдала, що впустила мотузку. Підняти ось це і відштовхнути, простісінько он туди. Я потренувалася з дошкою на підлозі. Зняти ось це з гачка, коли йтиму з кімнати». У подальшому гостросюжетний детектив перетворюється на відвертий трилер, коли навіть агенти ФБР, які розшукують викрадену дівчину, не впевнені в тому, хто жертва, а хто злочинець. В цілому, роман про те, що трапляється, коли потерпілий – такий же холоднокровний і безжальний, як і той, хто скоїв злочин, адже «на все це знадобилося менше десяти секунд, приблизно за такий самий час він спіймав мене на моїй вулиці».
Кэти Хан. Задержи звезды. – Х.: Клуб Семейного Досуга, 2017
Ідеальний світ збудовано в цьому романі на руїнах колишньої цивілізації, але колишні – а насправді споконвічні – проблеми у ньому розв’язуються на нових рівнях, з новим градусом пристрасті та амплітудою «космічних» стосунків. І знову чоловіки рятують жінок, бо І від самого початку – це ті самі випробування, що й завжди в історії кохання, от лишень проходити їх доводиться у відкритому міжгалактичному просторі, віддаляючись від корабля і наближаючись до смерті. «- Ты всегда меня спасал, Макс, – говорит Кэрис. Настоящий рыцарь на белом коне. – Сумрачные звезды окружают их, пока они падают, словно марионетки, подвешенные за нити пространства. – Но это гораздо серьезнее моей жареной картошки. – По крайней мере, ты немного успокоилась, – отвечает он, – и расходуешь воздух разумнее. – Хорошо, – произносит она, – можешь прекратить опекать меня. Я вернулась. Я тут. Я дышу. – Она смотрит в темноту по сторонам, затем снова на голубой индикатор подачи воздуха: восемьдесят восемь минут. – Что, черт возьми, мы собираемся делать? – Не волнуйся, – говорит Макс. – У меня есть план». І будьте певні, що цей план у головного героя зазвичай спрацює. Додамо лише, що цей дебютний роман молодої англійської письменниці – найгучніший дебют на Франкфуртському ярмарку – одразу після виходу заплановано до перекладу 20 мовами.
Виктор Хорунжий. Дженнифер. Обитель скорби. – К.: Саммит-книга, 2018
Шістнадцятирічній героїні цього трилеру після автокатастрофи, в якій загинули її батьки, стали являтися дивні істоти – вовк і ворон, загадкова жінка і картини після пожежі. Щоправда, останнє –вже після того, як вона опинилася у психлікарні, оскільки її жахливих гостей ніхто, крім неї, не бачив. Натомість тут, в «обителі скорботи» пацієнти, які більш скидаються на арештантів, можуть бачити те саме, хіба що їм самим вистачає власних проблем. Але єднає всіх палке бажання втекти. Тим паче, що до лікарні вчащає таємничий листоноша, після чого хтось обов’язково вмирає, головлікар виявляється не тим, за кого себе видає, а єдині друзі дівчини – кухар і покоївка (не рахуючи декого з пацієнтів), здається, щось знають про тутешні таємниці, але не поспішають розповісти. І лише подруга матері – єдина, хто залишився у цьому світі з близьких героїні – може розповісти їй, хто вона насправді, а можливо, навіть допомогти. Але не все так просто, як може видатися після важливої розмови і не менш знакових подій. Магия — это не ремесло, это стиль существования, – застерігають героїню. – И как бы ты ни хотела, не сможешь научиться всему, потому что за каждым пройденным горизонтом будут открываться новые».
Джон Грін. В пошуках Аляски. – К.: КМ-Букс, 2017
Свого часу цей світовий бестселер отримав у США престижну Премію Майкла Л. Принца за кращу книжку для підлітків. Натомість батьки героя цієї драми навіть не підозрюють, що в малого зовсім немає друзів, але це не заважає їм влаштувати йому «веселу» прощальну вечірку перед від’їздом з рідної Флориди в школу-інтернат. Перед від’їздом від зачитує батькам передсмертні слова Франсуа Рабле: «Я йду шукати Велику Можливість». Такою можливістю зрозуміти, що таке доросле життя і для чого потрібні друзі для нього стає зустріч з дівчиною, тією самою Аляскою Янг. Вільнолюбна, гарна, непередбачувана, вона приваблює юного героя, а також решту хлопців школи. За сюжетом, численні розіграші, кепкування та знущання в цьому середовищі призводять до сумних і трагічних наслідків. І виявляється, що навіть загальна улюблениця, яка тікає за підтримки цілої школи від директора, має свою таємницю. Смерть на автостраді – своєрідне повернення в лоно родини, адже вродлива і «успішна» Аляска все життя почувалася винною в смерті матері. І саме фінальна втеча на її могилу стала тим довгим життєвим шляхом, на якому її марно шукають герої роману.
Автор Ігор Бондар-Терещенко, спеціально для Жіночий Світ