Антибіотики провокують появу каменів у нирках

227

Лікарі по всьому світу виписують своїм пацієнтам антибіотики. Ці препарати врятували багато життів. Однак вони також здатні завдати серйозної шкоди. Американські вчені виявили зв’язок між прийомом пероральних антибактеріальних ліків і утворенням каменів в нирках.

Дослідники проаналізували історії хвороби 26000 пацієнтів, у яких були виявлені камені в нирках. З’ясувалося, що утворення каменів пов’язано з прийомом антибіотиків з груп фторхінолонів, цефалоспоринів, сульфаніламідів, нітрофуранів та пеніцилінів широкої дії. Найбільшому ризику схильні діти і підлітки.

Загроза утворення каменів зберігається протягом декількох місяців і навіть років після прийому антибіотиків. Фахівці пов’язують негативний ефект з загибеллю корисних бактерій в кишечнику пацієнтів. Автори дослідження відзначають: не варто відмовлятися від прийому антибіотиків, але їх призначення повинно бути обгрунтованим.

Поділись


Магазин