Кожного року на навіть кожного дня зникають старі професії та з’являються нові. Закони, за якими це відбувається, можна розбити на дві групи: сніжинка — професії утворюються через розщеплення, звуження спеціалізації вже наявних професій; зірочка — професії утворюються через злиття різних професій, що раніше не булі пов’язані.

Сніжинка

Хороший приклад для ілюстрації сніжинки – професія маркетолога.

Маркетинг як окрема сфера діяльності сформувався після кризи перевиробництва в 30-х роках минулого століття.Тоді ж з’явилися перші й маркетологи. До повноважень маркетологів входили аналіз ринку, вивчення споживачів, встановлення ціни.

А потім почалося

Окремі маркетологи для роботи з бізнесом (B2B) і роботи з кінцевим покупцем (B2C). Окремі для вивчення попиту, інші для аналізу цінових пропозицій конкурентів. Треті продумують місця розміщення товару, а четверті розробляють системи лояльності.

Розвиток інтернету призвів до появи окремої спеціальності діджитал-маркетолога, який вивчає конкурентів і формує попит через цифрові канали комунікації. Розробка Марка Цукерберга — соціальна мережа FaceBook — теж зробив свій внесок в подальше розщеплення спеціальності на підгалузі. У середовищі діджитал-маркетологів виокремилася група Social Media Marketing — це фахівці з маркетингу в соціальних мережах. Вони поділяються на “фейсбукерів”, “інстаграмерів” та “тіктокерів”.

Любов сучасного споживача до відео стимулює ще й розвиток Youtube, контент якого поповнюється та споживається щосекунди. Маркетологи не можуть залишатися осторонь і нового напрямку маркетингу — маркетингу інфлюенсерів (influence marketing).

Ось ми і простежили розщеплення і деталізації однієї з гілок молодої професії. Але ж інші спеціальності маркетингу теж розвивалися і розділялися!

Ось і уявіть собі цю сніжинку або цілий снігопад!

 

Зірочка

Зірочка — це об’єднання різних професій. Класичним прикладом тут є професія програміста бухгалтерської системи 1С. Це програміст і бухгалтер одночасно, який настільки добре розбирається в бухгалтерії, що може структурувати та типологізувати бухгалтерські процеси. А ще — автоматизувати їх через написання коду (адже в першу чергу він програміст).

Варіантів об’єднання спеціальностей може буті настільки багато, скільки існує варіантів з’єднання вершин зірочки.

Карантин

Такі події як кризова пандемія та карантин, активізують справжніх зірок ринку!

В умовах обмеженості фінансових ресурсів споживач дуже обережно ставиться до покупок і купує тільки у тих зірок ринку, які можуть запропонувати супертовар із суперсервісом.

Тут є два варіанти для компаній. Або у компанії вже є налагоджений процес дистанційного надання послуг, або всім її співробітникам потрібно терміново освоювати інструменти дистанційній комунікації. І ставати (додатково до основної спеціальності) ще й трохи системним адміністратором, трохи логістом, трохи телеведучим.

Пандемія відступить, карантин пройде, але навички, отримані за цей період, та досвід оптимізації залишаться і будуть використовуватися в подальшій роботі. Тому зараз, дуже важліво не помилитись з вібором майбутньої профсії. А допомогті в цьому може тест на профорієнтацію.

Продовжіть список:

  • вчитель-телеведучий;
  • бухгалтер – системний адміністратор;
  • продавець – логіст…

Та приходьте до нас, пройти тест на профорієнтацію