Сьогодні в інтернет-магазинах існує великий вибір смартфонів. Але який смартфон вибрати, щоб отримати максимум задоволення і витратити при цьому якомога менше грошей? На які параметри звернути увагу? Ми допоможемо вам розібратися і прийняти правильне рішення
Вибір смартфона був легким процесом тільки в середині двохтисячних. Коли існувало, грубо кажучи, дві конкуруючі платформи: Windows Mobile і Symbian. Хочеш сенсорний апарат – береш що-небудь на першій, хочеш кнопковий з хорошою камерою – на другій.
Тепер же, в останні роки, вибрати хорошу модель трохи складніше. З’явилася маса нових брендів, є купа дешевих апаратів (Якісні вони? Чи варто купувати або краще збирати далі?), а є і маса смартфонів з непристойно високими цінами.
І тим не менше смартфони цілком логічно діляться на певні категорії, в рамках яких пропонуються якісь типові базові можливості. Ці категорії не завжди чітко видно, особливо якщо ви не цікавитеся темою смартфонів глибоко, так що цей матеріал послужить для користувачів своєрідним мануалом.
Як вибрати смартфон в 2018 році і не пошкодувати про це
Який бренд вибрати?
У процесі відповіді на це питання можна назбирати інформації на докторську дисертацію в області філософії (і це вже не жарт). Деякі люди вважають бренд основним критерієм при виборі техніки, інші ж дивляться на характеристики і ціну, треті на щось ще. І все ж: наявність на корпусі того чи іншого логотипу може або гарантувати, або не гарантувати певні властивості продукту.
Варіант номер 1: A-бренд . Під цим слід розуміти Samsung, LG, Motorola, HTC, Apple, Sony, Huawei і так далі – словом, велику міжнародну компанію. Чи варто переплачувати за цей самий А-бренд? Скажімо так: дехто вважає, що логотип на корпусі несе виключно іміджевий «заряд». А от все інше у смартфонів великих компаній таке ж, як у менш іменитих колег по бізнесу.
Але не все так просто. Масштаби бізнесу великих компаній такі, що вони здатні:
- самі продукувати якісь нові технології
- закуповувати кращі і найбільш сучасні комплектуючі за невисокими цінами.
Це дає деякі переваги, в тому числі і не зовсім очевидні для НЕ зануреного в тему спостерігача. Типові наслідки цих можливостей – якісні (дійсно якісні!) камери і економічні екрани. Так, у дешевого апарату теж можуть бути «камера на 13 мегапікселів і екран Full HD», але на ділі смартфон А-бренду буде фотографувати краще, а його дисплей в силу економічності дозволить продовжити час роботи, наприклад, на 20%. Хоча і за якістю картинки, і за параметрами цей екран буде точно таким же, як у більш дешевого смартфона.
(Зрозуміло, що рівень технологій і можливостей у Samsung і, наприклад, у Xiaomi абсолютно різний: перша компанія обганяє другу на кілька років. І все ж ми вирішили в цьому матеріалі віднести все більш-менш великі компанії до категорії «А» – різниця між ними куди менша, ніж між ними і тими ж брендами категорії «В», про які йтиметься трохи нижче.)
Нарешті, варто звернути увагу на питання браку: у великих компаній він невисокий, від 1 до 5 відсотків. Так що ймовірність нарватися на несправний апарат не така вже висока.
Мінуси у пристроїв А-брендів теж є. І проявляються вони в основному в бюджетному сегменті. Проблема в тому, що через необхідність відповідати прийнятим в тій чи іншій компанії нормам якості (сюди входить і всебічне тестування продуктів) А-брендам дуже складно створити конкурентоспроможний бюджетний смартфон. Так що покупець моделі компанії класу «А», як правило, отримує дві переваги – якість і той самий іміджевий заряд. А ось про характеристики варто забути: смартфон буде поступатися за своїми можливостями моделям В-брендів.
Варіант номер 2: В-бренд. До цієї категорії можна віднести як продукцію локальних компаній, так і «Китай другого ешелону» (Leagoo, Doogee, HomTom, Oukitel – ось це все).
Бізнес-модель локальних брендів полягає в наступному: вони замовляють виробництво смартфонів на китайських фабриках, контролюють цей процес і потім відповідають за обслуговування та продаж апаратів на локальному ринку. Як правило, особливих мегатехнологій в таких смартфонах немає. Камери фотографують посередньо, а час автономної роботи може бути порівняно невеликим навіть в тому випадку, якщо в смартфоні батарея на 4000-5000 мАг. Просто тому, що замовники не змогли змусити китайців доопрацювати прошивку таким чином, щоб виправити пов’язані з витратою енергії баги. З іншого боку, історія знає і чимало гідних смартфонів вітчизняних марок, у яких жодних серйозних проблем з якістю і надійністю не було.
Що стосується невеликих китайських брендів категорії «В», то з ними ситуація дуже схожа – з тією лише різницею, що країни-імпортери не контролюють. Це виливається, наприклад, в дивні косяки з перекладом інтерфейсу Android на мову країни-імпортера, а також – практично завжди – з проблемами в разі поломки. Тому що ці апарати найчастіше купують на AliExpress, і гарантією вони не забезпечуються.
Загалом, з мінусами розібралися: смартфон В-бренда – це фактично кіт в мішку. Тим не менш, є вельми висока ймовірність придбати цілком адекватний апарат.
До переваг смартфонів В-брендів варто віднести характеристики. Грубо кажучи, вони пропонують набагато більше за менші гроші.