12 секретів, які виробники продуктів харчування не розкажуть навіть своїй мамі

А ви знали, що більше половини продуктів на прилавках магазинів містять недостовірну інформацію про склад і харчову цінність? Виробники застосовують дрібний шрифт, який без лупи не розбереш, пишуть розмиті формулювання складу і придумують ще 1000 і 1 трюк, щоб ви вибрали саме їх товар. Але у нас є і хороша новина – після прочитання нашої статті вас буде дуже важко обдурити навіть дуже хитрому ділку.

Жіночий Світ пропонує критично ставитися до банок і коробок, які стоять на полицях магазинів, і гарненько думати перед покупкою. Зрештою від цього залежить наше здоров’я.

1. За нестандартним забарвленням або формою яєць можуть ховатися хвороби і погане харчування птиці

Вицвіла шкаралупа говорить про те, що птах старий. Поздовжні борозни і зморшки означають, що несучка хворіла бронхітом, а шорсткі цяточки свідчать про погане харчування.

М’ясо та яйця курки вільного вигулу коштують дорожче, але цей напис зовсім не означає, що птах вільно бігав по траві. Під терміном «вільний вигул» виробники мають на увазі курей в курниках. Вони не замкнені в тісних клітках, але й на свіжому повітрі не гуляють.

2. Листя салату обробляють спеціальною речовиною, щоб ви захотіли його купити

Листя салату з магазину хрумтить сильніше, ніж зірване з грядки. А все тому, що виробники обробляють їх пропіленгліколем. Ця безбарвна рідина – продукт нафтохімічної переробки. Пропіленгліколь утримує вологу на поверхні листа, не дає йому згнити і надає хрусткості.

3. Великі пачки кави не призначені для домашнього використання, хоч і можуть коштувати дешевше

Каву краще купувати в маленькій пачці, тому що великі упаковки призначені для ресторанів і кафе. Секрет в тому, що кавові зерна швидко втрачають аромат. Через два тижні кава по суті перетворюється в коричневу рідину.

4. Печиво без яєць і цукру набагато шкідливіше натурального шматка торта

Веганські десерти без яєць, цукру і масла претендують на звання здорової їжі. На жаль, це не так. Для того, щоб приготувати печиво або кекс без яєць, виробники додають в тісто хімічні замінники: крохмаль, камедь, пектини і синтетичні загусники. Інакше десерт просто розвалиться.

5. Раніше кокосову олію використовували як паливо, а тепер вважають суперфудом

Вся справа в грамотній рекламі: вважається, що кокосова олія знижує рівень холестерину. Але це не так – до сих пір немає жодного дослідження, що підтверджує цю маркетингову байку. Можливо, секрет в тому, що продавати кокосову олію вигідно – витрат на виробництво майже ніяких, а коштує вона навіть дорожче вершкового масла.

6. Чіпси викликають звикання через певне поєднання смаків

Сучасну смакову формулу чіпсів придумав математик і назвав її «точкою блаженства». Це означає, що в чіпси додають стільки цукру, солі, жиру і спецій, що в них не залишається смаку. Такий гримучий коктейль діє на зони задоволення в мозку і викликає звикання.

Виробники попрацювали над хрустом – всі магазинні чіпси хрумтять з певною гучністю. Вчені з’ясували, який звук подобається покупцям, і тепер обсмажують чіпси до правильної кондиції.

7. Продукти з позначкою «без глютену» підходять тільки невеликій групі людей, а іншим шкодять

Продукти без глютену не зроблять вас стрункішими і здоровішими. Людей, яким дійсно не потрібен глютен, мало. Їх організм видає бурхливу реакцію на необроблену пшеницю: хліб, печиво або макарони. А всім іншим глютен необхідний – він покращує роботу мозку.

8. Молочна промисловість просуває знежирене молоко, тому що це вигідно їм, а зовсім не заради вашого здоров’я

Трюк в тому, що на виробництві знежиреного молока можна відмінно заробити: вам продають саме молоко, а молочний жир йде на морозиво та інші продукти. Так з однієї рідини виходить широкий асортимент. До того ж в результаті обробки молочний білок в знежирених продуктах стає алергеном і майже не перетравлюється.

9. Всі фруктові соки з магазину містять стільки ж цукру, скільки і шкідлива газована вода

Однак деякі напої все одно корисні, незважаючи на цукор. Наприклад, чорничний і гранатовий соки від додавання глюкози тільки виграють. Правда, лікарі попереджають, що пити магазинний сік потрібно не частіше одного разу на тиждень.

10. У тертий пармезан додають деревну або бавовняну целюлозу

Це потрібно для того, щоб сир не злипався. Дієтологи кажуть, що нічого страшного в такій добавці немає: наш організм просто не переварює волокна цього типу.

11. Виробники додають в їжу штучну клітковину, у якій є неприємна «побочка»

Харчові волокна корисні для травлення, але тільки якщо мають природне походження. Вживання штучної клітковини загрожує здуттям живота. Якщо на упаковці є інгредієнти інулін / мальтодекстрин / полідекстроза, то виробник вирішив заощадити і нагодувати вас синтетичними харчовими волокнами.

12. Гідрогенізована олія шкідливіша найжирнішого сала

Гідрогенізована рослинна олія – справжній перевертень серед рослинних олій. Потрапляючи в ваш організм, вона веде себе не так, як належить рослинному жиру, а починає забивати судини (як сало або бекон). Виробники люблять її за низьку ціну і додають в крекери, кукурудзяні пластівці і напівфабрикати.

Бонус: чек-лист безглуздих фраз, які виробники використовують, щоб ви купили їх товар

  • Легкий. На думку покупця, продукт з такою позначкою містить менше калорій, однак, як правило, його просто розбавляють водою і вводять загусники. Зате коштують такі розбавлені продукти дорожче.
  • Мультизерновий. Просто хліб, печиво, хлібці зробили не тільки з пшениці, а додали ячмінь або полбу, що не робить продукт корисним.
  • Органічний. У жодному офіційному документі немає такого терміна, фактично виробник може ставити таку позначку, коли йому захочеться.
  • Низькокалорійний. Продукти зі зниженою калорійністю повинні бути в три рази менш поживними, ніж товари зі звичайною калорійністю цього ж виробника. Зазвичай різниця невелика, і виробник просто клеїть іншу етикетку на майже ідентичний продукт.
  • Збагачений вітамінами. В молоко часто додають вітамін D, проте це не робить його більш корисним і використовувати таке молоко для профілактики дефіциту вітамінів не можна.
  • Без трансжирів. Ця фраза означає, що в одній порції продукту міститься менше 0,5 г шкідливого жиру. Але трюк в тому, що товар все одно може містити жири.

Джерело

Поділись


Новини партнерів