Статистика показує, що для жінок у Словаччині все ще існують бар’єри. Хоча студентки з України повідомляють, що вони почуваються невимушено та насолоджуються спокійною та надихаючою атмосферою у словацьких університетах.

Гендерна рівність

Гендерна рівність є одним із основних питань, яке хвилює багатьох українських студентів, які вибрали навчання в Словаччині. Жінки стикаються з нерівністю у сфері зайнятості та оплати праці, а також відсутністю політичного та корпоративного представництва у Словаччині, як і у багатьох інших країнах. Дивно, але студентки з України стверджують, що у їхніх ЗВО немає гендерних проблем.

Одна українська студентка з Братислави, яка хоче здобути ступінь бакалавра, стверджує, що ніколи не бачила гендерної нерівності. «Університети Словаччини створюють приємне середовище для всіх студентів, незалежно від їхньої статі», — стверджує вона. «У своїй навчальній групі та на факультеті загалом я почуваюся шановним та бажаним гостем. Звичайно, іноді виникають гендерні стереотипи, але вони не є серйозною проблемою.»

Однак, незважаючи на те, що у словацьких вишах немає проблем гендерної нерівності, українські студентки все ж таки стикаються з певними труднощами. Наприклад, оскільки словацька та українська мови зовсім різні, багато хто з них стикається з лінгвістичними та культурними перешкодами. Щоб подолати мовні бар’єри, вони звертаються за допомогою до своїх однолітків та наставників. Вони також намагаються брати участь у різноманітних шкільних заходах, щоб розширити свій кругозір та зміцнити зв’язки з університетською спільнотою. Але про мовне питання ми поговоримо пізніше.

Деякі студентки з України беруть активну участь у кампаніях із залучення більшої кількості жінок у науку та області STEM, де вони історично були недостатньо представлені. Вони організовують заходи та беруть участь у програмах наставництва, щоб спонукати інших жінок працювати у сфері науки та техніки.

Релігійне питання

Можуть існувати релігійні бар’єри для деяких українських студентів, які стверджують, що вони є релігійними. Наприклад, жінки-християнки можуть почуватися ніяково на семінарах, де інструктор приділяє велику увагу атеїстичним ідеям і поняттям, тоді як жінкам-мусульманкам може бути важко знайти халяльну їжу в університетських їдальнях.

Словацькі університети, як і раніше, намагаються підтримувати рівність і терпимість до культурних відмінностей серед своїх студентів, і багато з них надають ресурси та послуги для допомоги студенткам, які стикаються з аналогічними проблемами.

Існують жіночі клуби та групи, які діють у кампусах та з дисциплін, допомагають студенткам спілкуватися з іншими жінками в університетському середовищі. А університетські служби та довідкові центри можуть запропонувати рекомендації та інформацію з питань, пов’язаних із культурними та релігійними звичаями. Наприклад, технічний університет в Кошице, намагається створити дружнє та підтримуюче середовище для всіх студентів, включаючи українських студентів, незалежно від їхніх релігійних переконань.

Мовний бар’єр

Мовний бар’єр є однією з найбільших перешкод, які мають подолати українські студенти у словацьких коледжах. Незважаючи на те, що багато українців знають російську мову, яка має деякі паралелі зі словацькою, вони, проте, стикаються з проблемами, намагаючись вивчити словацьку для науки. Багато студентів з України не володіють належним чином англійською мовою, яка є основною мовою навчання у різних коледжах Словаччини.

Студенти з України мають дуже багато працювати, щоб опанувати словацьку мову, щоб подолати цей мовний бар’єр. Навчання словацької мови є широко доступним у навчальних закладах для іноземних студентів, що дає можливість українським студентам покращити свої мовні навички. Українським студентам, які бажають вивчити словацьку, є безліч ресурсів та онлайн-курсів.

Висновок

Досвід українських студенток, які навчаються у словацьких навчальних закладах, показує, що на шляху до рівності все ще існує багато перешкод. Для студенток, які вже намагаються досягти своїх освітніх та професійних цілей, гендерні забобони, релігійні бар’єри та мовні обмеження можуть спричинити додаткові проблеми.

Ці проблеми можна подолати, як показують приклади успішних українських студентів, які досягли успіху у словацьких вишах. Найбільш важливими компонентами є впевненість у собі, прагнення досягти та підтримка з боку інших, таких як стипендіати, викладачі та члени адміністрації університету.