Ремонт двигуна може бути капітальним або простим перебиранням. У першому випадку проводиться відновлення ДВЗ до заводських налаштувань, у другому змінюються непридатні до експлуатації деталі на нові.

Чому двигун зношується?

Двигун – найменш надійний та довговічний елемент будь-якого автомобіля. При обслуговуванні цьому агрегату приділяється найбільше уваги, але це практично не змінює того, що ДВС першим виходить з ладу. Причиною цього є робота при високих навантаженнях і температурах, а також хімічна та механічна дія.

Шатунні та корінні підшипники ковзання, колінчастий вал, клапани, поршневі кільця, циліндри та поршні найбільш схильні до зносу. Термін служби двигуна залежить від ресурсу цих деталей. Якщо вони зношуються, а клапани нещільно прилягають до гнізд, виникає необхідність у проведенні діагностики та подальших ремонтних робіт.

При несправності інших компонентів, що впливають на роботу двигуна, повне розбирання силового агрегату не потрібне. У цьому випадку достатньо буде замінити пошкоджені деталі на відновлені чи нові на СТО, яке можна обрати на сайті https://idrive.org.ua/list/suppliers/remont-45/remont-dvigatelya-52.

Крім умов експлуатації, термін служби ДВС залежить від якості конструкційних матеріалів, з яких виготовлені його робочі елементи. Тому, при ремонті двигуна не варто заощаджувати на запчастинах та слід використовувати деталі від перевірених виробників. А якщо ні, то може статися така поломка, яка не дозволить відремонтувати двигун і доведеться купувати новий силовий агрегат.

Коли потрібний ремонт двигуна?

У середньому ресурс сучасних двигунів становить від 150 до 250 тис. км. Існують агрегати, які можуть подолати рубіж в 1 млн. км але сьогодні вони – велика рідкість. Після вироблення ресурсу відбувається зниження характеристик та потужності двигуна, і потрібна планова заміна основних елементів.

Ознаки необхідності ремонту двигуна:

  • Зниження потужності.
  • Сторонні звуки під час роботи.
  • Нестабільна робота ДВЗ.
  • Збільшення витрати палива та олії.
  • Механічні пошкодження двигуна, наприклад, тріщина в блоці.
  • Частий перегрів.
  • Низька компресія у циліндрах.
  • Надлишок газів у картері.
  • Забруднення свічок запалювання олією та нагаром.
  • Низький тиск олії в системі.

Якщо ви помітили ці проблеми, автомобіль слід відправити на діагностику, виходячи з результатів якої можна визначити, чи обмежиться все заміною зношених деталей, чи потрібен капітальний ремонт агрегату. У найгіршому випадку доведеться купувати новий двигун.

Існує три основні види ремонту: за регламентом, позаплановий та капітальний. Перший вид передбачає заміну зношених деталей на нові згідно з регламентом, заданим автовиробником. Позаплановий ремонт проводиться у разі, якщо двигун ще не виробив свій ресурс, але з якихось причин у ньому сталася поломка. Капремонт провадиться за регламентом автовиробника або після повної поломки двигуна.

Іноді несправності в механічній частині ДВЗ такими не є. Наприклад, при неполадках у системі випуску газів, що відпрацювали, АКПП, опор двигуна, системі живлення, системі управління двигуном і т.д. У цьому випадку від ремонту ДВЗ можна відмовитись.

У зв’язку з цим потрібно бути особливо уважним на різних СТО, де недобросовісні механіки можуть під приводом капітального ремонту запропонувати заміну справних компонентів двигуна.